concerts

dance

salsa

high metabolic rate

teasing

sex

super furry animals franz ferdinand black rebel motorcycle club

i had an american boyfriend. i had a canadian boyfriend. i had a taiwanese boyfriend. i had a mexican boyfriend. i had a french boyfriend. i had an italian boyfriend. i had a german boyfriend. i had an indian boyfriend. i had a japanese boyfriend. i had a british boyfriend.

cigarettes

windy beach in normandy

cooking nakedly eating nakedly

living abroad

saying goodbye

break up not because you want to or he wants to

london streets

driving in english countryside

 

我看這部片之後,是我活那麼大第一次覺得自己老了,然後有那種逝去的青春不在的感覺。

 

媽啊,這講的根本是我年輕的時候。感恩節事件也曾經發生在我身上,那是ㄧ種很微妙的感覺。

 

這部片講的是ㄧ個印象,ㄧ些生活的小細節勾起擁有那樣生活方式的人對過往青春的回憶,談過刻骨銘心的戀愛,瘋狂的愛著音樂,然後一些永遠忘不掉的事情。

 

包括海邊和開車裡的對話,讓我想起以前和阿倫在英國開車到法國諾曼第的時候。聽團根本是我大學時代的生活重心。而我super furry animals, franz ferdinand, black rebel motorcycle club也都是在英國聽的團。

 

情侶間的互動和小遊戲,甚至是互相挑釁。(他們互動很像我跟julien,我們兩個也是常常互相面無表情的對對方嗆聲)

 

這部片,如果你曾經這樣活過那樣的青春,你會覺得這是很好的ㄧ部片。

 

如果你活的很拘謹很嚴謹,而且比較保守的話,真的就不能接受。

 

我真的真的真的覺得自己老了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    maya ds 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()