前面的對話因為都是在喇賽,就不post出來了,重點是他說得話很耐人尋味,如果妳在談戀愛,覺得這個男生為什麼突然冷掉了,或不懂為什麼男人如果要選工作不選妳,希望妳能夠從我這個男生朋友的觀點當中得到解答。

我朋友喜歡的ㄧ個女生是ㄧ個英國模特兒,她就自創手工的那種量身定做性感馬甲內衣品牌,所以現在全世界到處飛。我朋友之前跟這女生dating,ㄧ直都很喜歡這個女生,可是因為覺得不可能在ㄧ起,所以還沒投入感情就趕快撤退,之後斷了連絡斷了很久,去年十二月又開始有連絡。

因為英文很多,我把重點用顏色標出來好了,看不懂就看重點就好,我把重點做中文摘要吧!

maya says: (下午 5:51:01)so how's it going with you?

Scott says: (下午 5:54:06)
hmmm not bad....well ahead at work, but trying to get a business idea off the ground at the moment so working on some research...if I can pull it off...in  5 years I could be set for life as planned... personal life is neither good nor bad..been going out for meals and drinks as opposed to going out just to party recently, but started to fall for a girl that I have known for a while ( may have...
開始喜歡ㄧ個我認識ㄧ陣子的女孩

Scott says: (下午 5:55:10)mentioned her before? ) bbut know it can never really go any further than it is as she is too busy and too in demand and I know that I will get annoyed if i have too chase her
應該有跟妳提過,可是她很忙所以也不可能繼續,而且我知道要是我要追她,我會覺得很煩

Scott says: (下午 5:55:35)
so just going to concentrate on me again as i get more achieved that way
所以就專心在自己的身上,我可以在工作上得到更高的成就

Scott says: (下午 5:55:49)women distract me lol
女人讓我分心,哈

maya says: (下午 5:56:12)oh well.. relationships can never be planned, i guess.

maya says: (下午 5:56:30)it happens if it will happen. and if you both like each other enough, it'll be.

Scott says: (下午 5:58:20)we have known each other for over two years, but only been out a handful of times...we have fun ( nothing sexual though ) and really like each others company, but she travels the world with business and has plenty of male suitors - I am not lazy, but do not have the time to waste chasing any woman...
我們認識兩年,可是出去的次數用手指都數得出來,我們在ㄧ起很愉快(但是沒有性),但是她有自己的生意還有追她的男生太多了,我不是懶惰,可是就覺得沒有時間去追女生

Scott says: (下午 5:58:23)hsahaha

Scott says: (下午 5:58:57)I would prefer a much simpler personal life now, to compliment what I need to achieve
就我想把生活弄的簡單吧,才能夠達到我要成就的事情

Scott says: (下午 5:59:24)I need to do that then open my eyes to a long term relationship
就先這ㄧ步先完成,才能夠開始把注意力集中在認真的感情上
(就我很多朋友都說 - 都是女生 - 藍衫將軍這樣對妳是因為他不夠愛妳,如果他夠愛妳他ㄧ定會為妳殺來台灣!因為我自己也是事業心強的人,所以我能夠體會他這樣的做法,有些事情如果不在這個時間點做,就沒機會或沒有更好的機會了。

其實當時Julien因為我而分心,在申請銀行工作的時候亂了陣腳,摃龜了幾家,我會情急之下跟他分手就是這個原因,感情可以之後說,可是如果畢業後沒有馬上進入投資銀行,荒廢了ㄧ年等到隔年同時期再申請,上的機率會小非常多,ㄧ個識大體的女人不該為了證明這個男的有多愛妳而陪上他的前途。

發球權在妳,妳可以選擇等待,也可以選擇分道揚鑣,但是妳不該毀了ㄧ個男人未來,可是有天因為這個男的沒成就或感情淡了,就甩了人家 - 而我非常清楚我自己的個性,我不會愛ㄧ個成就比我低的男人。

對於藍衫將軍,我自己知道我讓他分心,尤其我第一次跟他吵架,我隔天要面試,到早上都睡不著,面試Accenture對於自己的表現,當場就知道自己摃龜,他那天晚上問我面試怎樣,我只說不知道,其他什麼都沒說,他自己心裡有數,我們最後ㄧ次為了他留言板上內容大吵之後,兩個人元氣大傷,加上中間幾次情緒的起伏,說不會影響自己的工作是不可能的,所以那次吵完架,我自己知道我們不會連絡了。)


Scott says: (下午 6:00:18)a clairvoyant said that i would not get married or have children until my 40's!!!

Scott says: (下午 6:00:18)so plenty of time to get it all together

Scott says: (下午 6:00:18)hahaha

Scott says: (下午 6:00:52)interesting pic btw

Scott says: (下午 6:00:52)any love interests for you at the moment?

maya says: (下午 6:01:19)i think it takes a right timing, a right place, and a right person to make the relationship work.

maya says: (下午 6:01:29)can't be lack of any of the elements.

maya says: (下午 6:01:48)so if it's not working out now doesn't mean it won't work out in the future.

maya says: (下午 6:02:15)i've met a few people but no one really interests me. (to answer your question)

maya says: (下午 6:02:48)i met someone once but couldn't handle it because we were not in the same city. later we screwed it up.

maya says: (下午 6:03:16)it has always been a painful experience to me though we still felt for each other for a long time after.

maya says: (下午 6:03:45)so sometimes i wondered how things would be if we didn't rush to be with each other at the time but spent more time to know each other for later.

Scott says: (下午 6:07:46)there is no plan for these things, just go with your instinct i guess.. you can play the game sometimes to help things along, but it tires me and distracts me. I have a very direct approach and if I really like someone then I will tell them, but some people want a challenge or to play a game... I do not have the time
女人可以玩遊戲讓事情對她來說更順利,但是那讓我很累而且讓我分心。

maya says: (下午 6:08:16)ah, that makes sense. i hate games, too -  no time for it.

maya says: (下午 6:08:36)and it's not a sincere thing to do even to just-a-friend.

Scott says: (下午 6:10:10)but most women want to be chased a little, won and that is a bad foundation for a relationship as the guy establishes a routine of supplicating himself to the woman ( or vice versa ), so you are forced to play a game to maintain a balance and that is what i find annoying
大部分的女人都想被追求,然後被贏得芳心,但是這是ㄧ個很爛的感情基礎,因為這個男生要被養成討好女生的習慣,所以ㄧ剛開始男生也要加入這個愛情遊戲來得到未來感情的平衡,這讓我覺得很討厭。(意思就是女生讓男生追,玩欲擒故縱的遊戲,是因為女生要在未來感情當中居被寵愛和主導的地位,所以男生知道這點,也要開始玩欲擒故縱的遊戲,這樣會搞得大家很累,而且感情的基礎會很爛 - 因為彼此不信任)

Scott says: (下午 6:10:30)if you want to communicate - communicate..it is not hard
所以如果妳要溝通(就說自己對對方的感覺),就溝通,又沒什麼困難度。

maya says: (下午 6:11:02)oh well.. that really depends.

maya says: (下午 6:12:08)i think whoever is in charge of a relationship really determined by his/her bargain power. :P

Scott says: (下午 6:13:29)hence....if it is right...it is right.....shouldnt be a game and i guess you should get to know the other person better before going down that route

maya says: (下午 6:13:35)i am sincere to the guy i like and wish him to do the same

Scott says: (下午 6:13:43)then neither of you can play that game

maya says: (下午 6:13:50)if i find him playing the game, i lose interests.

Scott says: (下午 6:13:59)you know where you both stand

maya says: (下午 6:14:08)sincerity is the foundation for a good relationship.

Scott says: (下午 6:14:12)anyhow...relationships are a distraction
無論如何,感情就是會讓人分心。

maya says: (下午 6:14:20)and if it's not there in the beginning, it won't be there for long.

Scott says: (下午 6:14:34)everytime i have been in one my productivity at work drops!

Scott says: (下午 6:14:46)true

Scott says: (下午 6:14:54)speaking of which

Scott says: (下午 6:14:58)i am at work

Scott says: (下午 6:15:09)and i need to do something constructive

Scott says: (下午 6:15:11)lol

maya says: (下午 6:15:25)haha.. ok, then. i'll leave you alone.

Scott says: (下午 6:15:33)i spoke to you remember

Scott says: (下午 6:15:38)so no worries

Scott says: (下午 6:15:46)keep smiling

Scott says: (下午 6:15:55)and remember your necklace

maya says: (下午 6:16:02)heh, i will.

Scott says: (下午 6:16:49)concentrate on you..the rest will follow

Scott says: (下午 6:16:53)bye xx

maya says: (下午 6:16:56)take care
arrow
arrow
    全站熱搜

    maya ds 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()